Edukacija

Lietuvos nacionalinio dramos teatras vykdo įvairias edukacines veiklas, skirtas profesionalams ir jauniesiems kūrėjams, moksleiviams bei žiūrovams.

LNDT vyksta šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Versmė“, siekiantis atrasti ir pristatyti perspektyvius Lietuvos dramaturgus. Kūrybinių dirbtuvių metu debiutuojantys dramaturgai kviečiami generuoti savo meninius sumanymus, o teorinio pobūdžio seminaruose dalyviams ir žiūrovams pristatomi užsienio ir Lietuvos teatro kryptys, žanrai ar kt. Teatro žiūrovai kviečiami susipažinti su šiuolaikinėmis užsienio pjesėmis, rengiant viešus šiuolaikinės dramaturgijos skaitymus. Teatro erdvėse pristatyti dramos kūrinį dažnai kviečiami jaunieji kūrėjai, dar tik žengiantys savo pirmuosius profesinius žingsnius. Suteikiant jiems galimybę „išbandyti“ naują dramaturgiją, ugdomi ne tik jauni talentai, bet ir dialogas tarp teatro kūrėjų.

Teatre rengiamos kūrybinės scenografijos ir kostiumų dirbtuvės, skirtos 5-10 metų vaikams. Aktoriaus ir režisieriaus Pauliaus Tamolės ir scenografės Laurynos Liepaitės organizuojamose dirbtuvėse vaikai susipažįsta su vizualiniais teatro elementais bei lavina vaizduotę patys kurdami savo žaidimo / spektaklio dekoracijas bei kostiumus.

Po spektaklių LNDT žiūrovams rengiamos diskusijos „Auditorija tiria”, į kurias kviečiami įvairių profesijų ir požiūrių žmonės. Diskusijų dalyviai pasitelkia socialinį aspektą, kaip įrankį analizuoti spektaklį, todėl ryškiausias „Auditorija tiria“ diskusijų akcentas – kontekstas, nūdienos aktualijos, įvairūs požiūriai susikertantys konkretaus spektaklio aptarime.

Taip pat kartą per mėnesį diskutuoti nūdienai aktualiais klausimais aktyvioji visuomenės dalis yra kviečiama susitikimuose „Pokalbiai ne apie teatrą“. Aštrių, nepatogių temų neaplenkiantys „Pokalbiai ne apie teatrą“ sukviečia įvairaus amžiaus, profesijų atstovus į bendrą erdvę, atvirą klausimams, ieškojimams, nuomonėms.

Lietuvos nacionalinio dramos teatro edukacinės veiklos ieško visuomenės ir teatro ryšio, priimtinos kūrėjo ir žiūrovo dialogo formos, siekia ugdyti aktyvų ir atvirą, klausiantį bei ieškantį žiūrovą.