APIE DIEVO SŪNAUS VEIDO KONCEPCIJĄ. Festivalio "Sirenos 2012" programa

Apie

Tarptautinio Vilniaus teatro festivalio "Sirenos 2012" programa

 

Premjera 2011 m.

Idėjos autorius ir režisierius: Romeo CASTELLUCI

Originali muzika: Scott Gibbons
Atlikimas: Gianni Plazzi, Sergio Scarlatella, kartu su Dario Boldrini, Vito Matera ir Silvano Voltolina

Režisūrinis bendradarbiavimas: Giacomo Strada
Objekto realizavimas: Istvan Zimmermann, Giovanna Amoroso
Garso režisūra: Matteo Braglia, Marco Canali
Šviesos: Fabio Berselli, Luciano Trebbi
Rekvizitas: Vito Matera

Vykdantysis prodiuseris: Societas Raffaello Sanzio
Koprodiuseriai: „Theater der Welt“ 2010, „deSingel“ (Antverpenas, Belgija), Bretanės Nacionalinis teatras (Rennes, Prancūzija), Oslo Nacionalinis teatras (Norvegija), „Barbican London“ ir SPILL scenos menų festivalis (JK), Tarptautinis Čechovo teatro festivalis (Maskva, Rusija), Olandijos festivalis (Amsterdamas, Olandija), Atėnų festivalis (Graikija), GREC 2011 Barselonos festivalis (Ispanija), Avinjono festivalis (Prancūzija), Tarptautinis teatro festivalis DIALOG (Vroclavas, Lenkija), BITEF (Belgrado tarptautinis teatro festivalis), spielzeit europa I Berliner Festspiele, Théâtre de la Ville–Paris, Romaeuropa festivalis, Teatro festivalis SPIELART (Miunchenas, Vokietija), Le-Maillon, Théâtre de Strasbourg / Scène Européenne (Prancūzija), TAP Théâtre Auditorium de Poitiers- Scène Nationale (Prancūzija), Peak Performances @ Montclair State-USA (JAV)

Bendradarbiaujant su Centrale Fies/Dro

 

Jėzus kaip simbolis, ikona, provokacija mąstyti apie žmogaus būseną. Italų teatro ir vizualiųjų menų kūrėjas Romeo Castellucci norėdamas atskleisti šių laikų Golgotos įvaizdį, vietoj galinės uždangos naudoja renesansinį Kristaus portretą. Sūnus rūpinasi ligotu tėvu. Prabangi aplinka, baltas interjeras neapsaugo nuo išmatų, kurių negali sulaikyti sergantis vyras. Kvapą užuodžia net ir žiūrovas. Kurtinančios muzikos čaižomas dideliame paveiksle pavaizduotas Jėzaus veidas kone atgyja.

Bet šiame spektaklyje Castellucci nekalba nei apie Jėzų, nei apie jo kulto istoriją. Menininkui Jėzus tėra tik vardas ir nieko daugiau. Vardas, kuris taip stipriai įsirėžė į žmogaus sąmonę, kad tapo beveik nepastebimas. Jis egzistuoja už sąmonės ir mokslo, jausmų ir istorijos ribų. Jo egzistencija – radikali ir esminė, nepriklausoma nuo niekieno valios.

Šiame spektaklyje plėtojamos pamatinės kompanijos Societas Raffaello Sanzio idėjos, o religija pateikiama ne kaip mistinė ir teologinė manifestacija, bet kaip esminių teatrą dominančių įvaizdžių ir praktikų rinkinio dalis.

„Šio spektaklio metu scenos fone matome Antonello da Messinos nutapytą Išganytojo portretą. Visa scena – tai labai paprasta kadrų seka, kuria rodomas sūnaus mėginimas nuprausti seną tėvą ir sugrąžinti jam orumą. Bergždžiai. Jėzus, Salvator Mundi (lot. Pasaulio gelbėtojas) tampa nebyliu sūnaus nesėkmės liudininku.

Šis spektaklis – šventvagystė. Lygiai kaip kryžius ar erškėčių vainikas yra katalikų šventvagystė ir faktas, kad Jėzus buvo pasmerktas, nes jo gyvenimas buvo laikomas šventvagišku. [...] Iki Nikėjos susirinkimo Bizantiškosios krikščionybės tradicijoje Kristaus veido garbinimas ikonose buvo laikomas šventvagišku ir stabmeldišku dalyku. Galilėjus elgėsi šventvagiškai, kai teigėm jog žemė yra apvali. Matyti tėvą namuose ar virtuvėje pasruvusį savo paties išmatose – tai šventvagiška.“ (Romeo Castellucci)

www.raffaellosanzio.org

Kūrėjai

Komentarai

2013 m. vasario 10 d. 17:22 / Gabija Kristinai

Žodžiai "you are (not) my shepherd nereiškia tu esi (ne) mano dievas. Shepherd neturi reikšmės Dievas. Jis reiškia ganytojas, piemuo...

2012 m. spalio 8 d. 12:10 / Kristina to Sveta

Atsiprašau, o į ką šis spektaklis tamsta privertė patikėti ir apie ką pamąstyti, jeigu jo pagrindinė mintis "TU ESI (NE) MANO DIEVAS". Jeigu tu religijoje mažai supranti, tai nekalbėk už visus, kad šis būtent "spektaklis" (labai tinkamas žodis) nieko nežeidžia. Nes mane jis asmeniškai žeidžia labai. O kas liečia tikėjimą - arba tiki, arba ne. Katalikų Bažnyčios katekizmas Nr. 2120: Šventvagystė yra sakramentų ir kitų liturginių veiksmų, taip pat Dievui pašvęstų asmenų, daiktų ir vietų išniekinimas arba jiems rodoma nepagarba. Šventvagystė yra sunki nuodėmė, ypač jei esti nukreipta prieš Eucharistiją, nes tame sakramente yra substancialiai čia esantis pats Kristaus Kūnas. Ir visiškai nesvarbu kokia forma, tai padaroma, autoriui (suprask velniui) svarbiausia, kad į tai būtų įtraukta kuo daugiau žmonių, tokių kaip tu, kurie nors ir nebyliai, tačiau išsižadėjo Dievo ir Kristaus kaip savo gelbėtojo. Nesvarbu tu tiki ar ne, tiesa iškils aikštėn paskutiniojo teismo dieną, o tuomet nepyk, kai Jėzus tau pasakys "aš nepažįstu tavęs", dėl to, kad tu Jo išsižadėjai nebyliai žiūrėdama į užrašą "TU ESI (NE) MANO DIEVAS".

2012 m. spalio 7 d. 19:07 / UM

Fundamentalius tikinciuosius gali ir izeisti.Bet siaip, izeidzia tuos nebent kas ziuri tik tiesiogiai ir nesistengia suprasti idejos. Kaip apie knyga is virselio.

daugiau