LIEŽUVIO DOKTORATAS (ŠMC renginys)

  • Režisierius

    - -

  • Trukmė

    1 val. (vienos dalies)

  • Premjeros data

    2015 m. gruodžio 1 d.

  • Bilietai parduodami ŠMC kasoje (Vokiečių g. 2) ir renginio vietoje (Gedimino pr. 4) prieš pasirodymą.

Apie

2015 m. gruodžio 1 d. 20 val. ir gruodžio 2 d. 17.30 Šiuolaikinio meno centro organizuotas pasirodymas LIEŽUVIO DOKTORATAS neįvyks. Bilietus galima grąžinti ŠMC kasoje antradieniais–sekmadieniais 12-20 val. 

Liežuvio doktoratas | Tongue PhD            Ievos Misevičiūtės solo pasirodymas

 

Idėja, tekstas, skulptūros, choreografija ir scenografija – Ievos Misevičiūtės

Kūrybos konsultantė, butō ir judesio technikos trenerė – Vangeline

Šviesų dailininkas –  Eugenijus Sabaliauskas

Kompozitorius –  Gediminas Žygus, muzika – Gedimino Žygaus, Sebastiano Butto ir Charlie‘o Murray‘aus

Scenarijaus bendradarbis – Michael Portnoy

Kostiumas – threeASFOUR

Scenografijos išpildymas – Arts Centre Buda

Scenografijos asistentai: Lucia Love Martin Mooney ir Ryan Patrick Martin

Konsultavo ir kuravo – Maaike Gouwenberg

Prodiuserė ir kuratorė – Monika Lipšic

 

Liežuvis – gyvūniškumo prisiminimas, instinkto išraiška, tačiau taip pat ir įrankis, kuriuo išreiškiame savo žmogiškumą kalbėdami. Performansą Liežuvio doktoratas | Tongue PhD (2015) sudaro dešimt skyrių, kiekviename tiriamas vis kitas liežuvio, kaip pirminės metaforos, lygmuo.

Liežuvis – tai tiltas tarp nesąmoningumo ir protavimo. Kuo labiau iškišamas liežuvis, tuo labiau socialiai neprideramai tai atrodo. Performanse Liežuvio doktoratas | Tongue PhD akademinis žodynas nuslysta į poetinį, gyvūnišką registrą, o jame persipina animalistinių ritmų formulės ir vaizduotės padarai, gurgiantys savo terpėse.

Naujame Ievos Misevičiūtės solo pasirodyme susilieja fizinio teatro, akademinės spekuliacijos, šokio ir butō [jap. 舞踏 – butoh] elementai, kartu pasitelkiami apginti daktaro disertaciją Liežuvio doktoratas |Tongue PhD

 

Burnoje kaupiasi seilės prieš pasirodymą.

Ieva Misevičiūtė pristato naują performansą Liežuvio doktoratas | Tongue PhD (2015). Liežuvio doktoratą sudaro dešimt skyrių, kiekviename tiriamas vis kitas liežuvio metaforos lygmuo.

Kai kuriose kalbose tas pats žodis gali reikšti ir kalbą, ir liežuvį. Liežuvis – tai kalbos raumuo, nusidriekiantis per visą kūną. Tai tiltas tarp žmogiškos kalbos ir instinktyvaus pasaulio, tiltas tarp beprotybės ir protavimo.

Metafora yra kalbos (liežuvio) figūra: remiantis dalykų panašumu, vieno savybės priskiriamos kitam, todėl metaforos dažnai būna nevienaprasmės. Tai, kad liežuvis gali būti metaforos priemonė, įrodo ir žodžio μεταφέρω [metafero] kilmė – nešti, pernešti, perkelti. Liežuvis, burnos išskiriamos seilės, – saliva, – jomis nešama informacija ir kuriami saitai – tai metafizinis tinklas, jungiantis žmoniją. Žmogus per gyvenimą priseilėja tris kupinus baseinus lipnaus permatomo skysčio. Ne tik iš burnos. Kuo labiau iškišamas liežuvis, tuo mažiau prideramai tai atrodo.

Gali atrodyti, kad žmonija išsiverstų vien su tiesiogine kalba ir liežuvio caksėjimais. Tačiau būtent metaforų suvokimas ir liežuvio naudojimas (gilesnis liežuvio iškišimas, lietimas ir patyrimas liežuviu) kardinaliai paveikė visos kultūros vystymąsi – kai kurios didžiausios žmonijos idėjos galėjo būti išreikštos tik metaforomis, kalbiškai ir fiziškai jas perteikiant liežuviu.

Monika Lipšic

 

Ieva Misevičiūtė (g. 1982) yra Niujorke gyvenanti performanso menininkė, dirbanti vizualiųjų menų ir teatro srityse, įgijusi du magistro laipsnius – kultūros analizės ir politikos mokslų – Kauno ir Amsterdamo universitetuose. Menininkės teigimu, diplomo gynimas – vienas įspūdingiausių performansų, sutinkamų akademiniame pasaulyje. Visą jaunystę ji dirbo cirke, yra įvaldžiusi įvairias judesio ir improvizacijos technikas. Šiandien Ievos Misevičiūtės pasirodymų geografija itin plati. Štai tik keletas vietų, kur menininkė surengė pasirodymus: „MoMA PS1“, „The Kitchen“, Niujorkas; „Time-Based Art Festival“, Portlandas; Beursschouwburg teatras, Briuselis; „dOCUMENTA“ (13), Kaselis; „de Appel“ meno centras, Amsterdamas; Pompidou centras, Paryžius; „Performa 09“, Niujorkas; „Le Mouvement: Performing the City“, Šveicarija ir kt. Menininkės praktika jungia fizinį teatrą, šokį, stendapą, Buto, spekuliatyvią akademinę kalbą ir skulptūrą.

www.ieva.co

Kūrėjai

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.