VERSMĖ 2018. „Šimtas metų vaikystės“ (pjesės skaitymas)

  • Režisierius

    - -

  • Salė

    Mažoji salė

  • Renginys nemokamas

Apie

Po renginio Mažosios salės fojė vyks diskusija, kurią moderuos režisierius Jonas Tertelis. Kava visus susirinkusius vaišins CAFFEINE.

 

Živilė Zablackaitė

Šimtas metų vaikystės

 

Režisierė – Loreta Vaskova

Dramaturgė – Živilė Zablackaitė

Interviu surinko: Živilė Zablackaitė, Loreta Vaskova, Taura Kvietinskaitė

Aktoriai: Kęstutis Cicėnas, Elzė Gudavičiūtė, Mindaugas Jusčius, Kamilė Petruškevičiūtė

Šios verbatimo pjesės sukūrimą inspiravo R. Verbos filmas „Šimtamečių godos“, tik priešingai nie filme kalbintų žmonių amžius buvo labai įvairus (nuo keturmečio iki šimtametės senolės). Kūrybinė komanda (rež. Loreta Vaskova, dramaturgė Živilė Zablackaitė ir aktorė Taura Kvietinskaitė) šiai pjesei surinko apie septyniasdešimt interviu, o žmonių prašė pasidalinti vaikystės prisiminimais, kuriuose nejučiomis prasiskverbdavo ir Lietuvos istorijos ženklai. „Šimtas metų vaikystės“ – tai asmeniški žmonių liudijimai apie Lietuvos istoriją, kurie atkuriami per subjektyvią patirtį – vaikystę. Vaikystės prisiminimai paprastai būna ryškiausi, tyriausi, o per ilgą laiką kartais įgyja visai kitokią prasmę. Pjesėje „Šimtas metų vaikystės“ ši gyva istorija leidžia prakalbintiems žmonėms sukurti savąją Lietuvos istorijos versiją. Renkant interviu kūrybinei komandai buvo įdomu, kokią įtaką žmogaus vaikystei turi laikmetis ir kaip jis formuoja žmogų bei skirtingas kartas?

 

Loreta Vaskova

Baigė teatro režisūrą Klaipėdos universitete, studijas tęsė V. Mejerholdo centre Maskvoje. 2010 m. savo diplominiam spektakliui Šiaulių dramos teatre Loreta Vaskova pasirinko I. Vyrypajevo pjesę „Valentinų diena“. Tais pačiais metais buvo apdovanota Kultūros ministerijos Metų debiuto premija, nominuota Auksiniam scenos kryžiui debiuto kategorijoje. 2012 m. V. Mejerholdo centre kūrėja pristatė spektaklį „Eeva-Maria“. 2013 m. Menų spaustuvės programoje „Atvira erdvė“ sukūrė muzikinį koliažų spektaklį „59‘Online“, projekte „Nepriklausomo teatro link“ (Lenkija) pristatė spektaklį „8‘Metamorfozės“ pagal Franco Kafkos apsakymą „Metamorfozė“. 2014 m. pasirodė L. Vaskovos režisuota šiuolaikinė A. Navicko opera „truetruestory“ („Operomanija“), I. Vyrypajevo „Deguonis“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) bei „Girti“ (Klaipėdos dramos teatras). Tais pačiai metais menininkė nominuota Auksiniam scenos kryžiui jaunojo menininko kategorijoje. Šiuo metu režisierė studijuoja meno doktorantūrą ir dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Režisūrinė L. Vaskovos veikla neatsiejama nuo teorinių verbatim studijų: 2016 m. sukurta teatrinė ekskursija po Klaipėdos dramos teatrą „Personalas“ išmėginant „grynojo verbatim“ (angl. pure verbatim) kūrimo metodą. 2017 m. režisierė darsyk išbandė operos žanrą ir Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatė spektaklį „Į Švyturį“.

 

Živilė Zablackaitė

Baigė kino dramaturgijos studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. 2015 m. išvertė Timo Croucho pjesę „Anglija“, kurios skaitymas įvyko šiuolaikiniame dramaturgijos festivalyje „Dramokratija“. 2016 m. „Dramokratijoje“ pristatyta Živilės Zablackaitės pjesė „Goodbye, Adieux, Aufwiedersehen, Iki“. Tais pačiais metais Lietuvos muzikos ir teatro akademijos organizuojamuose „Skaitymuose“ žiūrovai išgirdo Živilės Zablackaitės pjesių „We are all fucked“ ir „Gediminas išvažiuoja į Berlyną“ skaitymus. 2017 m. „Dramokratijos“ festivalio scenoje perskaityta dramaturgės pjesė „Mamos“ apie šeimos planavimo, įsivaikinimo politikos problemas, apie šeimų, negalinčių lengvai susilaukti vaikų, moralės problemas.

 

Kūrėjai

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.