Vilnius Mama Jazz 2016 (sekmadienio programa)

  • Režisierius

    - -

  • Salė

    Didžioji salė

Apie

Fojė / Lobby*

15.00                  Vilnius Mama Jazz paraštės

Vilnius Mama Jazz Margins

Tema. Džiazas be moterų?

Topic. Jazz without women?

Moderatorė / Moderator Margarita Jankauskaitė

Dažno festivalio programoje įmanoma neišvysti nė vienos džiazo muzikantės. Ir tik dažniausia vokalo eilutėje, kartais prie fortepijono, itin retai prie „vyriškais“ laikytų kontraboso, pučiamųjų ar mušamųjų sekcijoje. Panaši tendencija lydi Lietuvos muzikos pasaulį. Dėl kokių istorinių ir socialinių aplinkybių vyrai prie muzikos durų praleisti pirmieji aišku. Tačiau kodėl šiandien pro jas įeiti taip neskuba moterys?

Diskutuoja:

Monika Garbačiauskaitė – Budrienė

Vladimiras Tarasovas

Justė Sakalytė

Įėjimas nemokamas

 

16.00                

 

Armed Sheep Doom Cloud Prank (Lietuva / Lithuania)

ARMED SHEEP DOOM CLOUD PRANK

Lietuva

– sax

  Simonas Šipavičius

 

– sax

  Klaudijus Štuopinis

 

– guitar

  Pranas Kentra

 

– bass

  Arman Isojan

 

– drums

  Domantas Razmus

 

Armed Sheep Doom Cloud Prank  - tai kupinas laisvės ir geros nuotaikos projektas, kurį sudaro jaunieji Lietuvos džiazo muzikantai: bosistas Arman Isojan (Armed), saksofonininkas Simonas Šipavičius (Sheep), bugnininkas Domantas Razmus (Doom), saksofonininkas Klaudijus Štuopinis (Cloud) ir gitaristas Pranas Kentra (Prank). Pirmąjį savo koncertą grupė sugrojo 2014 m. Vilnius Jazz festivalyje, o šiemet, su Prano Kentros pastiprinimu vėl pasirodo scenoje ir atsineša pluoštą žinomos muzikos iš filmų, serialų, bei kompiuterinių žaidimų. Visą tai grupė suplaka į valandos muzikinį kokteilį, kuriame nostalgijos skonis susipina su džiazo saldumu ir įvairių žanrų prieskoniais.

 

Armėnų kilmės kontrabosininkas Arman Isojan studijavo smuiko specialybę Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje Klaipėdoje, vėliau baigė kontraboso studijas Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademijoje Vilniuje. Karjerą jis pradėjo uostamiestyje – griežė smuiku country grupėje,  vėliau susidomėjo džiazo muzika bei kontrabosu, pradėjo groti Jurgio Barakausko diksilende, vėliau grojo Kęstučio Sovos vadovaujamame kvintete "I 4 combo", bei dirbo Klaipėdos muzikiniame teatre. Muzikantas aktyviai dalyvauja įvairuose projektuose ir džiazo sesijose, be to, nuolatos save išbando įvairiuose konkursuose. 2013 metais dalyvavo tarptautiniame jaunųjų džiazo atlikėjų konkurse Rostove, Rusijoje, tais pačiais metais pelnė specialų prizą „Vilnius Jazz Young Power“ konkurse, kaip grupių „R.A.D.D.“ ir „Legentet“ kontrabosistas, o su „R.A.D.D.“ laimėjo ir pagrindinį konkurso prizą. Dalyvavo atstovaujant Lietuvą tarptautiniame projekte „Divercities Grenoble 2012“ Prancūzijoje. Arman grojo džiazo festivaliuose Lietuvoje ir svetur, tokiuose kaip:  Klaipėdos pilies džiazo festivalis, "Kaunas Jazz", "Vilnius Jazz", "Vilnius Mama Jazz", "Birštonas Jazz", "Elektrėnų džiazo festivalis", "Galvės džiazo fiesta", „Jazznica 2011“ Slovakijoje. Arman Isojan teko koncertuoti Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Estijoje, Latvijoje, Belgijoje, Norvegijoje, Lenkijoje ir t.t. Arman groja ne tik džiazo projektuose, ieškodamas naujų įdėjų bei saskambių. Pasak jo, muzika -  tai gyvenimo takelis.

Simonas Šipavičius yra nuo 2010-ųjų gyvuojančios grupės “Sheep Got Waxed” narys, dalyvavo su šiuo trio ne tik Lietuvos džiazo šventėse, bet ir „Cosmo Jazz“ (Prancūzija) bei Birmingham jazz and blues festivaliuose, grojo Maskvos ir Sankt Peterburgo klubuose, sukūrė muziką Vido Bareikio spektakliui „Kovos klubas“, kuri buvo nominuota Auksiniam scenos kryžiui, išleido du albumus.

2011 metais “Sheep Got Waxed” laimėjo „Vilnius Jazz Young Power“ konkurso „Grand Prix“, o Simonas Šipavičius 2010-aisiais šiame konkurse buvo pripažintas geriausiu instrumentininku.

Saksofonininkas taip pat groja „Vilnius Jazz Orchestra“, pasirodė keliuose kameriniuose bendraamžių kolektyvuose, televizijos ir meno projektuose. Su įvairiomis grupėmis jis ne kartą koncertavo didžiausiuose šalies džiazo festivaliuose - „Vilnius Jazz“, „Vilnius Mama Jazz“, Birštono, Klaipėdos pilies džiazo. Taip pat „ Le Festival des Transeuropeennes“ Prancūzijoje, tarptautiniame Birmingemo džiazo ir bliuzo festivalyje.

Domantas Razmus mokėsi Pasvalio vaiku muzikos mokykloje saksofono specialybės, vėliau savarankiškai pramoko groti mušamaisiais, tapo kelių roko ir popgrupių nariu. Šiuo metu jis studijuoja mušamuosius Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.

2012 metais būgnininkas buvo atrinktas dalyvauti tarptautiniame projekte „Travelling Youth Orchestra“, gastroliavo su juo užsienyje. 2013 m. su grupe „R.A.D.D“ laimėjo „Vilnius Jazz Young Power“ konkurso pagrindinį prizą.

Šiuo metu Domantas reiškiasi įvairiuose muzikiniuose projektuose, dalyvauja atvirose džiazo sesijose.

Klaudijus Štuopinis baigė Klaipėdos konservatoriją, studijavo „Prince Clause Conservatoire of Groningen“ Olandijoje, šiuo metu yra Vilniaus kolegijos studentas.

2013 metais atlikėjas subūrė eksperimentinio džiazo trio “Dead Fields of Clouds”, su juo koncertavo Danijoje ir Olandijoje. Jis taip pat dalyvavo “Jazznica” festivalyje Slovakijoje, Klaipėdos pilies ir Birštono džiazo festivaliuose.

Pranas Kentra – jaunesnės kartos gitaristas, Prins Claus konservatorijos Nyderlanduose, LMTA ir VIKO absolventas. Klasikinės gitaros ir roko muzikos įtaka paauglystėje ir džiazo bei world muzika studijų metais paliko didžiulį pėdsaką P. Kentros grojime ir kūryboje. kurioje atsispindi įvairūs muzikos stiliai bei platus techninis arsenalas.

Lietuvoje Pranas bendradarbiavo su didele dalimi lietuvių džiazo muzikantų, Šv. Kristoforo, Klaipėdos kameriniais orkestrais, Kauno, ir Vilniaus bigbendais, šiuolaikinės akademinės muzikos kompozitoriais. Grojo su įvairiais projektais Olandijoje, Vokietijoje, Liuksemburge, Šveicarijoje, Austrijoje, Bulgarijoje, Slovėnijoje, Baltijos šalyse. 2013 metais jis kartu su savo trio laimėjo Gitarų Šėlsmo konkursą Vilniuje, 2014 metais Olandijoje išleido debiutinį albumą “Vague Memoirs”, išleido keletą singlų su pop/rock projektu “Ta’dam”. Nuo 2014-ųjų metų Pranas yra pastovus šiuolaikinės akademinės muzikos ansamblio “Synaesthesis” narys. Greta įvairių džiazo muzikos festivalių kaip atlikėjas dalyvavo šiuolaikinės muzikos festivaliuose, tokiuose kaip “Gaida”, “AHEAD”, “Druskomanija” ir “Jauna Muzika”, kuriame 2016 metais pasirodė duetu su garsiu kompozitoriumi David Behrman.

2016 m. buvo išleistas Prano Kentros tarptautinio kvarteto albumas “Centrifuge”, kuriame grojo Grammy laureatas bosistas Mark Haanstra, vokalistė Hiske Oosterwijk ir būgnininkas Stefan Goranov.

Pranas taip pat veda gitaros paskaitas VDU muzikos akademijoje, Vilniaus kolegijoje ir pamokas J. Gruodžio konservatorijoje.

 

 

LIETUVOS MUZIKOS IR TEATRO AKADEMIJOS BIGBENDAS / BIGBAND OF THE LITHUANIAN ACADEMY OF MUSIC AND THEATRE (Lietuva / Lithuania)

                             Vadovas / Leader Tomas Dičiūnas

Solistas / Soloist Liutauras Janušaitis

 

Aleksandras Ragoža – dr                                                                       Irmantas Blusius – sax

Ernest Germanovič – b                                                                          Danielius Pancerovas – sax

Edgar Sabilo – p                                                          Vilandas Kazdailevičius – tr

Rolandas Biriukovas – g                                                                         Audrius Zalcas – tr

Kazimieras Jušinskas – sax                                                                     Niccolo Angioni – tr

Salomėja Kalvelytė – sax                                                                       Aleksandr Karčmit – tr

Haroldas Parulis – sax                                                                            Rokas Podelis – tb

Rokas Barzdžius – sax                                                                             Jievaras Jasinskis – tb

Adomas Bitinas – sax                                                                              Edvardas Jucius – tb

Matas Samulionis – sax                                                                          Audrius Stasiulis – tb

 

Įėjimas nemokamas

 

Didžioji salė / Main Auditorium

19.00             CHASSOL (Prancūzija / France)

The Ambrose Akinmusire Quartet (JAV / USA)

http://www.tiketa.lt/LT/vilnius_mama_jazz_15522

 

CHASSOL

Prancūzija

– piano

  Christophe Chassol

– drums

  Mathieu Edouard

Įsivaizduokite, kad galite apsidairyti ir sugroti viską, ką matote ir girdite aplink – turgaus prekeivių šūksnius, paukščių čiulbėjimą, vandenyno ošimą, vaikų klegėjimą ir taip toliau. Ne tik sugroti, bet ir paversti intriguojančiais kūriniais, keliančiais pagarbią nuostabą ir didžiausiems muzikos pasaulio autoritetams.

Tai (ir toli gražu ne tik tai) sugeba šių metų Vilnius Mama Jazz svečias – stulbinamų gabumų Prancūzijos pianistas, kompozitorius, aranžuotojas Christophe'as Chassolis, scenoje prisistatantis tik pavarde.

Net jei manote, kad nieko apie jį negirdėjote, gali būti, kad tai – netiesa. Ketverių metų groti pradėjęs, vėliau prestižiniame Bostono Berklio muzikos koledže studijavęs muzikantas yra sukūręs muziką daugybei filmų ir TV laidų.

Dar prieš 12 metų jis, kaip koncertų muzikinės dalies vadovas, pasaulį apkeliavo su viena įdomiausių Prancūzijos popmuzikos grupių Phoenix. 2008-aisiais tai pakartojo su kitu šios šalies scenos ekscentriku – su niekuo nepalyginamu dainininku Sebastienu Tellier. Šis pasaulinis turas buvo skirtas Sebastieno albumui Sexuality, kurio viena dainų be galo keistu pasirodymu buvo pristatyta ir Eurovizijos dainų konkurse.

Garsių vardų Christophe'o kūrybiniame kelyje yra ir daugiau (apie tai – kiek vėliau), bet šiam įspūdingos fantazijos nuotykių ieškotojui šiandien jau nebūtinos jų rekomendacijos – pastaruosius keletą metų leidžiami fantastiški soliniai albumai kalba patys už save.

Sensacija ir muzikos fenomenu vadinamą prancūzą JAV interneto svetainė The Huffington Post paskelbė „didžiu artistu, kokių yra reta“.

Prancūzijos dienraštis Le Monde jį vadina eklektišku genijumi, lygindamas ir su garsiaisiais kompozitoriais Steve'u Reichu bei Ennio Morricone, ir su roko grupe The Cure.

Tokie įvertinimai tikrai nėra perdėti. Charizmatiškas ir talentingas prancūzas nuolat stebina sunkiai apibūdinamais garsų ir vaizdų projektais.

Vienu savo tikslų jis vadina „tikrovės harmonizavimą“ - atrodo, kad šis muzikantas kaip kempinė sugeria aplinkos garsus ir akimirksniu paverčia juos natomis bei neįprastais, kintančiais ritmais bei akordų sekomis. Muzika, laužančia visas taisykles, tokia, kuriai labai svarbus „čia ir dabar“ principas.

Tai, ką kuria, „ultramuzika“ vadinantis prancūzas žavi harmoningu ir jausmingu džiazo, pop, klasikos, soulo ir kitų žanrų susidūrimu, kurį dažnai lygi ir specialūs filmai, padedantys geriau pajusti ir suprasti jo viziją.

Vienas ryškiausių jo darbų – albumų New Orleans (2011 m.), Indiamore (2013 m.) ir Big Sun (2014 m.) trilogija. Kiekvienam iš šių diskų Christophe'as įrašė skirtinguose pasaulio kampeliuose – Naujajame Orleane, Indijoje ir Martinikoje, iš kurios yra kilęs.

Klišes žudanti muzika kartu su ją iliustruojančiais vaizdais – į hipnozę įvedantis menas, kuris padarė įspūdį ir kūrėjams, kuriuos labai sunku nustebinti.

Vienas ryškiausių ir originaliausių jaunosios kartos hiphopo ir r'n'b kūrėjų, dviejų Grammy statulėlių laimėtojas Frankas Oceanas pernai pasikvietė Christophe'ą į studiją Londone – padėti kurti naujo albumo.

„Parodyk man, kaip tu tai darai“, - sužavėtas prancūzo „aplinkos harmonizavimo“ idėjos, paprašė Frankas.

„Niekada gyvenime nesu kūręs muzikos su tokiu dideliu biudžetu. Kartais pinigai yra gerai, jie padeda įgyventinti įdomiausias idėjas“, - po šios sesijos legendinėje Abbey Road studijoje juokėsi Christophe'as.

Britų radijo žvaigždė, klausytojus su nauja įdomiausia muzika supažindinantis Gillesas Petersonas, šio prancūzo kūrybą šlovina jau ne vienus metus, tačiau yra ir dar įspūdingesnių pagyrimų, kurių sulaukė Vilnius Mama Jazz svečias.

Išgirdęs prieš ketverius metus išleistą Christophe'o albumą X-Pianos, laišką jam parašė legendinis amerikiečių minimalizmo kompozitorius Terry Riley – prisipažinęs, kad buvo giliai sujaudintas šios muzikos.

Prie prancūzu susižavėjusiųjų choro prisijungė ir JAV avangardo pirmoji dama Laurie Anderson – pakvietusi jį į savo kuruojamus renginius.

Rekomendacijų sąrašas, dėl kokio seilę varvintų tūkstančiai planetos muzikantų, tačiau šis kūrėjas išlieka kuklus ir tvirtina, jog tiesiog daro tai, kas jam patinka.

„Jo muzika atrodo labai paprasta, bet iš tiesų – labai sudėtinga“, - taip Christophe'o Chassolio stebuklą apibūdina kritikai.

Aišku viena – per šį koncertą verta susikaupti ir įdėmiai sekti kiekvieną natą. Pirmą sykį į Vilnius Mama Jazz atvykstančio prancūzo kūryba to tikrai verta.

THE AMBROSE AKINMUSIRE QUARTET

JAV

– trumpet

  Ambrose Akinmusire

– piano

  Sam Harris

– bass

  Harish Raghavan

– drums

  Justin Brown

Trimitininkui iš JAV Ambrose'ui Akinmusire'ui – dar tik 34-eji, tačiau jo biografijoje jau puikuojasi daug įspūdingų pasiekimų. Ne vieną prestižinį konkursą laimėjęs muzikantas, kurio albumus pristato legendinė džiazo leidykla Blue Note, yra viena ryškiausių jaunųjų Šiaurės Amerikos džiazo žvaigždžių. Muzikinė branda, drąsios idėjos, virtuoziškumas tiek grojant, tiek kuriant muziką – visa tai yra ryškūs šio muzikanto koziriai, o jų jis turi kur kas daugiau.

„Tai nuostabus jaunas trimitininkas, grojantis su unikalia ugnele“, - taip šį Vilnius Mama Jazz svečią apibūdino leidinys The New Yorker. Išgirdę šį koncertą manysite, kad šis komplimentas – labai kuklus.

Šio muzikanto karjeroje – daug malonių sąsajų su Vilnius Mama Jazz. Pavyzdžiui, duris į profesionalią karjerą atverti jam padėjo saksofonininkas Steve'as Colemanas, tuomet dar visai jauną  Ambrose'ą pastebėjęs Berklio muzikos mokyklos ansamblyje. Pakviestas šio muzikanto, Ambrose'as prisijungė prie jo grupės Five Elements, kartu gastroliavo po Europą ir įgijo neįkainojamos patirties. Užpernai Steve'as koncertavo ir Vilnius Mama Jazz – tiesa, be Ambrose'o, kuris jau buvo pradėjęs įspūdingą solinę karjerą.

Kai Kalifornijoje Ambrose'as mokėsi Theloniouso Monko džiazo institute, jo dėstytojai buvo džiazo garsenybės, irgi koncertavusiosVilnius Mama Jazz, - Wayne'as Shorteris ir Terence'as Blanchardas.

2007-aisiais trimitininkas laimėjo tarptautinį Theloniouso Monko konkursą, kurio komisijoje jį vertino Quincy Jonesas, Roy Hargrove'as, Herbas Alpertas ir kiti džiazo pasaulio sunkiasvoriai. Tais pačiais metais jis pelnė dar vieną prestižinį titulą – triumfavo tarptautiniame Carmine'o Caruso džiazo trimitininkų konkurse. Būdamas 25-erių, muzikantas išleido pirmąjį albumą Prelude... to Cora, o tada persikraustė į Niujorką ir pradėjo groti su daugybe talentingų kolegų – Vijay Iyeriu, Esperanza Spalding, Jasonu Moranu, Davidu Binney, Roy Hargrove'u ir kitais.

Koncertuojantį jį pastebėjo Bruce'as Lundvallas – dabar jau miręs leidyklos Blue Note prezidentas, pasiūlęs jaunajam talentui sutartį. Po Blue Note sparnu 2011-aisiais pasirodžiusį albumą When The Heart Emerges Glistening dienraščio The New York Times kritikas Nate'as Chinenas paskelbė geriausiu metų albumu.

Daugybė koncertų, pasirodymų festivaliuose, naujų pažinčių ir atidus visuomenės reiškinių stebėjimas – visa tai suteikė įkvėpimo kitam Ambrose'o albumui Imagined Savior Is Far Easier To Paint, pasirodžiusiam 2014-aisiais.

Džiazo gurmanai pastebi, kad jame muzikantas save dar tvirčiau atskleidė kaip kompozitorių – sukūrė beveik visus albumo kūrinius, kuriuos įkvėpė įvairios temos, nuo dainininkės Joni Mitchell iki policijos brutalumo.

Viena kompozicija parašyta apie Ambrose'o pažįstamą benamį, kuris sugebėjo surinkti porą šimtų dolerių ir atiduoti juos bažnyčiai, kurios labdaros valgyklėlėje pietauja kiekvieną savaitgalį. Albumą baigia įspūdingas šešiolikos minučių kūrinys, gyvai įrašytas Niujorko klube Jazz Standard. Įrašyti šią plokštelę padėjo ir žinomi dainininkai – amerikietė Becca Stevens, vokietis Theo Bleckmannas ir alternatyvios muzikos gerbėjams žinoma kanadietė Cold Specks.

„Ankstesnis albumas buvo apie mano asmeninę patirtį, o šis – lyg dokumentinis filmas apie pasaulį“, - pripažino muzikantas.

2014-aisiais garsiajame Olandijos festivalyje North Sea specialiu prizu apdovanoto trimitininko grojimas po metų skambėjo viename įspūdingiausių pastarojo dešimtmečio albumų – reperio Kendricko Lamaro To Pimp A Butterfly, pelniusiame net keletą Grammyapdovanojimų.

Ambrose'o Akinmusire'o karjera klostosi puikiai, muzikantas toliau dėlioja ambicingus planus, o gerbėjams belaukiant jo ketvirtojo albumo, pagaliau pirmą sykį atvyksta į Lietuvą.

Beje, apie ją jis tikrai jau bus šį tą girdėjęs – jo kvarteto muzikantai Harishas Raghavanas ir Justinas Brownas 2010-aisiais jau grojo Vilnius Mama Jazz scenoje kartu su pianistu Geraldu Claytonu.

Ką jam bebūtų pasakoję šie bičiuliai, reikia tikėtis, kad publikos dėmesys, kurį šis talentingas muzikantas patirs Vilniuje, pranoks visus lūkesčius. Ši muzika tikrai to verta.

 

Įsigyti festivalio pasą: http://www.tiketa.lt/LT/vilnius_mama_jazz__festivalio_pasas_15511

Visa informacija: www.vilniusmamajazz.lt ir www.facebook.com/vilniusmamajazz

Kūrėjai

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.