Jharis Yokley feat. BIGYUKI (US) | Vilnius Mama Jazz 2024

  • Režisierius

    - -

  • Trukmė

    1,5 val.

  • Salė

    Naujoji salė

Apie

Jharis Yokley feat. BIGYUKI (US)

Jharis Yokley – dr, el, voc
Bigyuki – synth, keys, bass, el

„Vilnius Mama Jazz“ scenoje šį vakarą – du naujųjų laikų Niujorko scenos herojai. Muzikantai, apie kuriuos galima drąsiai sakyti – jie kuria garsus, kurie spindi ir kvėpuoja šiandien ir rytoj, o ne vakar. Nenuostabu, kad vos paskelbus apie jų vizitą, festivalio socialinių tinklų paskyras užplūdo susižavėję žinomų Lietuvos jaunosios kartos džiazo muzikantai. Jharis Yokley ir BIGYUKI – vardai, kurių išties jau nereikia pristatyti žmonėms, laikantiems ranką ant džiazo pulso.

Džiazas, hiphopas, elektronika, progresyvusis rokas – muzikoje, kurią atlieka šis duetas, išsitrina visi įmanomi žanrų rėmai, kurdami naują ir drąsią muzikinę kalbą. Per vos kelerius metus būgnininkas Jharis Yokley ir klavišininkas BIGYUKI pelnė itin kūrybingų muzikantų reputaciją ir didelę bendražygių pagarbą.

Abu muzikantai mokėsi garsiajame JAV Berklio koledže ir meistriškumo paslapčių sėmėsi iš žymiausių pasaulio virtuozų. Kartu ir atskirai jie kuria albumus, kurie sulaukia išskirtinai gerų atsiliepimų.

Būgnininkas Jharis Yokley mokėsi iš džiazo mušamųjų didmeistrių Terri Lyne Carrington ir Danilo Perezo. Baigęs mokslus, jis persikraustė į Brukliną, kur savo talentu greitai atkreipė įvairių žanrų muzikos žvaigždžių dėmesį ir sulaukė daugybės kvietimų groti kartu.

Jų sąrašas – itin margas. Būgnininkas jau grojo su reperiu Chance the Rapper ir hiphopo legenda DJ Premier, ritmenbliuzo žvaigžde Solange, alternatyviosios muzikos duetu „Sleigh Bells“ ir folkroko dainininke Ani DiFranco.

Grojimo įrašai, kuriuos Jharis talpina internete, sulaukė didžiulio susidomėjimo ir komplimentų iš tokių autoritetų kaip vienos žymiausių repo grupių „The Roots“ būgnininkas Questlove.

Tokia įvairi muzikinė paletė padėjo atvirai žvelgti į muziką ir drąsiai žaisti su garsais. Kai 2020-ųjų pavasarį pasaulį sukaustė koronaviruso pandemija, muzikantas nenuobodžiavo – globalinio užsidarymo akimirkomis gimė kūriniai jo debiutiniam albumui „Sometimes, Late At Night“, kuris bus išleistas prieš pat pasirodymą festivalyje „Vilnius Mama Jazz“.

Ir nors šiuos kūrinius įkvėpė išsiskyrimas, neabejojama, jog albume skambėsianti muzika nebus panirusi į melancholiją – prie įrašo dinamiškomis improvizacijomis prisidėjo ir muzikanto bičiulis BIGYUKI, o taip pat – ir Lietuvos publikai gerai pažįstamas dainininkas José Jamesas.

„Džiazo ir hiphopo šedevras, sugriaunantis visas žanrų ribas, asmeniška ir eksperimentų kupina muzika su emociniais pakilimais ir nuopuoliais“, - taip šį albumą, per širdgėlos bangas plukdantį į savęs atradimą, apibūdina jį jau girdėję kritikai.

Jei Jharis Yokley vienu savo įkvėpėjų vadina legendinį repo vizionierių J. Dilla, jo bendražygis BIGYUKI irgi nėra svetimas hiphopo pasaulyje.

Japonų klavišininkas ir kompozitorius „svečiavosi“ repo „sunkiasvorių“ J. Cole‘o ir „A Tribe Called Quest“ albumuose, o jo paties kūryboje susipina džiazas, klasika, repas, soulas ir šokių muzika.

Aštuoniolikos įstojęs į Berklio muzikos koledžą, BIGYUKI ištisas valandas repetuodavo vienas – kaip pats sako, nes buvo pernelyg kuklus, kad prašytų bendramokslių pagroti kartu.

Šiandien kuklintis jam jau nebereikia. 2017-aisiais debiutavęs albumu „Reaching For Chiron“, kuris vadinamas tobulu gyvybės ir technologijų deriniu, muzikantas sugebėjo atkreipti ir džiazo, ir popmuzikos kritikų dėmesį. 2020-aisiais išleistą albumą „2099” padėjo įrašyti ir nemažo dėmesio pasaulyje sulaukusi Japonijos popgrupė „Chai“, o prie 2021-aisiais išleisto „Neon Chapter“ prisidėjo Ericas Harlandas, Craigas Hillas ir kiti žinomi muzikantai.

Lengvai įvairiais žanrais žongliruojantis klavišininkas yra įrašęs muzikos su garsiais atlikėjais, Bilalu ir Talibu Kweli, scenoje grojęs su „Vilnius Mama Jazz“ kadaise viešėjusiu žymiu pianistu Robertu Glasperiu – specialiame pasirodyme, skirtame Stevie Wonderiui pagerbti.

Niekas neabejoja, kad abu „Vilnius Mama Jazz“ scenoje grosiantys muzikantai, aviacijos terminais kalbant, dar tik rieda pakilimo taku. Ir visai nesvarbu, ką užrašysime ant jų lėktuvo sparno – „džiazas“, „hiphopas“, „eksperimentinis ritmenbliuzas“ ar kitaip. Svarbiausia, jog scenoje – kylančios žvaigždės, dėl kurių beveik garantuotai ateityje stebėsimės, prisimindami, jog buvo laikai, kai jas buvo galima Lietuvoje stebėti iš labai arti.

 

Organizatoriai pasilieka teisę keisti programą.

Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Datos

Rodyti daugiau

Kūrėjai

Galerija

Rodyti daugiau

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.