Vladimir Tarasov & Lithuanian Art Orchestra. GOBELENAS („Vilnius Mama Jazz“)

  • Režisierius

    - -

  • Salė

    Didžioji salė

Apie

Saxes – Vytautas Labutis

Saxes – Liudas Mockūnas

Saxes – Jan Maksimovič

Saxes – Dovydas Stalmokas

Trumpet – Dominykas Vyšniauskas

Trumpet – Mindaugas Vadoklis

Trombone – Skirmantas Sasnauskas

Trombone – Jievaras Jasinskis

Guitar – Juozas Milašius

Piano – Tomas Kutavičius

Key – Dmitrij Golovanov

Double bass – Eugenijus Kanevičius

Double bass – Vytis Nivinskas

Drums – Arkady Gotesman

Timpani, percussion – Pavel Giunter

Tabla – Rytis Kamičaitis

Sitar – Anatoly Lomonosov

Percussion, leader – Vladimir Tarasov

 

 

Vienas žymiausių visų laikų Lietuvos džiazmenų premjerai pasirinko Vilnius Mama Jazz festivalį. Jei ir galėtume sulaukti didesnio komplimento, nelabai įsivaizduojame, koks jis galėtų būti.

Tai vakaras, tiesiog privalomas kiekvienam gero džiazo klausytojui. Visame pasaulyje žinomas būgnininkas, perkusininkas, kompozitorius Vladimiras Tarasovas pristatys projektą Gobelenas, kurį atliks su 17 Lietuvos džiazo elitui priklausančių muzikų.

„Esu dėkingas Vilnius Mama Jazz festivaliui už galimybę suburti tokią nuostabią džiazo meistrų komandą, kurioje kiekvienas turi savo unikalią, į nieką nepanašią kalbą“, - sako Gobeleno autorius.

Jis neklysta – pamačius muzikantų sąrašą, net sunku suvokti, kaip pavyko juos surinkti bendram pasirodymui. Nuo saksofonistų Vytauto Labučio, Liudo Mockūno, Jano Maksimovičiaus iki būgnininko Arkadijaus Gotesmano, nuo trombonininko Skirmanto Sasnausko iki gitaristo Juozo Milašiaus, nuo trimitininko Dominyko Vyšniausko iki pianisto Dmitrijaus Golovanovo – tai tikra skirtingų kartų Lietuvos džiazo rinktinė. Kone kiekvienas projekto dalyvis galėtų drąsiai žengti į didžiųjų festivalių sceną kaip grupės lyderis. Kad visi jie suvienytų jėgas, reikia ypatingos asmenybės, tačiau niekam seniai nekyla klausimų, kad Vladimiras Tarasovas būtent toks ir yra.

Rusijos mieste Archangelske gimęs Vladimiras dar 1968-aisiais persikraustė į Lietuvą ir tapo viena ryškiausių mūsų šalies džiazo figūrų. Ne tik tuometėje Sovietų Sąjungoje, bet ir daugelyje užsienio šalių jį išgarsino trio GTČ – su Viačeslavu Ganelinu ir Vladimiru Čekasinu. Grupės plokštelė Con Anima laikoma pirmuoju džiazo albumu, išleistu Lietuvoje. Iki 1986-ųjų gyvavęs trio iki šiol nepralenktu Lietuvos džiazo reiškiniu – tiek kūrybingumo, tiek melomanų pripažinimo požiūriu. Grupės istorija įamžinta ne tik dešimtyse plokštelių, bet ir paties Vladimiro Tarasovo išleistoje autobiografinėje knygoje Trio.

Pasibaigus GTČ keliui, muzikantas stebina vis naujais projektais – susijusias ir su džiazu, ir su akademine muzika.

Jis daug metų bendradarbiavo su Lietuvos simfoniniu orkestru, taip pat su simfoniniais, kameriniais ir džiazo orkestrais Lietuvoje, Europoje ir JAV. Rengė bendrus projektus su tokiais garsiais muzikantais ir menininkais kaip Andrew Cyrille'as, The Rova Saxophone Quartet, Anthony Braxtonas, Lauren Newton, Didier Petit ir kiti.

Svarbi Vladimiro Tarasovo kūrybos dalis – muzika orkestrams, kino filmams ir spektakliams. Jo kūryba skambėjo rusų, šveicarų, vokiečių filmuose, Naujojo Orleano, Niujorko, Paryžiaus ir kitų miestų teatro scenose. Individualiai ir su įvairių šalių menininkais jis sukūrė daug vizualiųjų menų projektų – tarp vietų, kuriose jie pristatyti, yra Venecijos bienalė, Čikagos Šiuolaikinio meno muziejus, Georges'o Pompidou centras Paryžiuje, Tretjakovo galerija Maskvoje, Ermitažo muziejus Sankt Peterburge ir Southbankmenų centras Londone.

Menininkas garsėja ir pedagogine veikla - dėstė ir vedė seminarus ne tik Lietuvos, bet ir Vokietijos , Prancūzijos, JAV, Italijos ir kitų šalių mokyklose. Nuo 1999-ųjų jis trejus metus vadovavo Lietuvos Rusų dramos teatrui, režisavo ne vieną spektaklį.

Keleto knygų autorius ne kartą rengė meno programas, kuriomis Lietuva buvo pristatoma tarptautinėse mugėse ir parodose. 2009 metais Vladimirui Tarasovui buvo Rusijoje įteikta premija Triumf, skiriama už aukščiausius pasiekimus mene. Vladimiras Tarasovas tapo pirmuoju Lietuvos meno pasaulio atstovu, kuriam skirtas šis apdovanojimas.

Muzikanto grojimas įamžintas daugiau nei šimte albumų – nuo solinių darbų iki džiazo gurmanų ir šiandien puikiai vertinamų GTČdarbų bei bendrų projektų su įvairių šalių atlikėjais.

„Jis nenori įsiterpti į procesą, įkvėpimas ateina kartu su juo. Tai nesąmoningos, arba sąmoningos minties tekmė, kurios jis nenori nutraukti”, - elegantiškai Vladimiro Tarasovo fenomeną apibūdino vienas žymiausių pasaulio džiazo kritikų Howardas Mandelis, rašydamas JAV žurnalui Downbeat.

„Tarasovo grojimą galima pavadinti „anapus būgnų”. Net sąvoka „perkusininkas” neatspindi visų Tarasovo atlikimo metodų ir išgaunamų skambesių... Jis nusipelno pripažinimo už hipnotizuojančią, intriguojančią muziką. Tikras stebuklas, jo muzika nepaprastai įtraukia ir išlieka nuotaikinga, lengvai suprantama”, - rašo All Music Guide.

Dar prieš 23 metus Vladimiras Tarasovas įkūrė Lithuanian Art Orchestra – besikeičiantį, kūrybos laisve alsuojantį kolektyvą, padedantį atsiskleisti įdomiausioms jo muzikinėms idėjoms.

Šiandien į sceną žengia dabartinė jo reinkarnacija – jau minėta geriausių Lietuvos džiazmenų komanda, su kuria Vladimiras Tarasovas pristatys naująją programą Gobelenas.

„Muzikantų bendravimas scenoje – tai kaip rankų darbo gobelenas, kur kiekvienas atlikėjas žino piešinį ir įpina savo muzikinį siūlą į bendrą kompoziciją, taip suteikdamas malonumą klausyti ir stebėti, kaip prieš jus kuriamas gobelenas iš garsų“, - projektą nupasakoja pats jo lyderis.

Bandyti iš anksto apibūdinti šią muziką – beprasmiška. Vladimiras Tarasovas jau daugybę kartų įrodė, kad moka su tikro meistro lengvumu pasukti muziką 180 laipsnių kampu ir sudaužyti visus stereotipus. Reikia tai tiesiog išgirsti. Vakaras su geriausiais menininkais, kokius šiandien gali pasiūlyti Lietuvos džiazas – tikėtina, vienas įspūdingiausių per visą Vilnius Mama Jazz istoriją.

 

 

 

 

Kūrėjai

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.