1 val. 50 min. (vienos dalies)
Didžioji salė
2015 m. gruodžio 6 d.
N-14
Eugene'o O'Neillo vienos dalies drama
Iš anglų kalbos išvertė Tomas Venclova
Režisierius – Paulius Ignatavičius
Scenografė ir kostiumų dailininkė – Goda Palekaitė
Kompozitorė – Antye Greie-Ripatti
Šviesų dailininkas – Julius Kuršys
VAIDINA:
Ifreimas Kebotas – Juozas Bindokas
Simeonas – Rolandas Dovydaitis
Piteris – Dalius Jančiauskas
Ebinas – Anicetas Gendvilas, Aidas Matutis
Abė Patnem – Jūratė Budriūnaitė
Šerifas – Anicetas Gendvilas, Aidas Matutis
„Meilė po guobomis“ (1924) – skandalingoji Judžino O’Nilo pjesė, tik pasirodžiusi gerokai papiktino Amerikos auditoriją vaikžudystės, keršto ir kraujomaišos temomis, dėl ko spektaklis iš pradžių buvo pasmerktas kaip amoralus. Klasikinį meilės trikampį O‘Nilas pasiskolino iš graikų mito apie Dzeuso žmoną Fedrą, bandžiusią suvilioti dorąjį posūnį Ipolitą. Atstumta Fedra iš keršto nusižudė, palikusi laišką esą Ipolitas bandė ją suvilioti. Pasipiktinęs tėvas Dzeusas paprašo Poseidono nublokšti Ipolitą nuo pakrantės uolos. Pagrindinė herojė Abė, pagimdžiusi kūdikį mylimam posūniui, susijusi ir su Medėja, iš keršto nužudžiusia savo vaikus.
Režisierius Paulius Ignatavičius:
Iš jauno žmogaus daug ko nori motina, daug ko nori tėvas, daug ko nori visuomenė. Dažnai mes net nesusimąstome, kad darome tam tikrus darbus vien dėl to, kad norėtume kažką įrodyti kitiems, ar dar dažniau, kažką įrodyti sau. Juk tai absurdiška. Aš sakau drąsiai ir garsiai: gyvenime mes niekam nesam skolingi – nei tėvams, nei visuomenei, nei religijai. Mes niekam nieko neturime įrodyti. Deja, tai suvokia nedaugelis žmonių. Jauną žmogų dažnai užgriūna kitų lūkesčių lavina. Mūsų gyvenimas pilnas taisyklių ir normų, kurių neva reikia laikytis, kitaip – būsi atskirtas nuo sociumo.
Velniop tai. Išsilaisvinkim. Neleiskim aplinkai daryti iš mūsų sau patogių produktų. Išdrįskim gyventi iš esmės, pagal tai, kaip šaukia mus mūsų vidinis balsas. Išgirskim savo širdies balsą, išgirskim slapčiausią geismą, sklindantį iš sielos gelmių. Ir nebijokim elgtis taip, kaip norime mes patys, tiksliau mūsų gelmė, mūsų praraja, mūsų širdis.
Būtent apie tai yra šis spektaklis. Apie ambiciją ir egoizmą, kurie veda link susireikšminimo. Ambiciją įrodyti kitiems savo pranašumą. Dėl jos įvyksta tragedija. Tai spektaklis apie žmogų, kuris nesugebėjo išsilaisvinti iš jį supančiojusios mirusios motinos ir gyvo tėvo, kieto kaip uola. Akla ambicija atkeršyti tėvui už mirusią motiną, neleido jam įsiklausyti į savo slapčiausią giluminį sielos riksmą ir pasielgti visiškai priešingai nei iš jo tikėjosi motina ar tėvas.
Taipogi tai spektaklis apie žmogų, nesugebėjusį pažinti savo šešėlio, savo giluminio geismo, sielos riksmo. Mes turime pažinti šią savo pusę, jei norime gyventi harmonijoje su savimi. Mes turime pripažinti, kad esame nuodėmingi, klystantys ir geidžiantys, kartais gal net mirties, kitaip mums atkeršys mūsų „tamsioji“ pusė, jei mes jos vengsime. Mes turime ją pažinti ir pažinę sugyventi.
Spektaklis – tai lyg ištroškusių geismo sielų kliedesys, lyg aistros apakintų širdžių sapnas, kuris baigiasi tragedija, nes tos širdys tam geismui, tai aistrai buvo nepasiruošusios, per daug jose buvo pavydo ir nepasitikėjimo, o dar daugiau ambicijos. Per stipriai Ebinas, Keboto sūnus, buvo įsikabinęs į bambagyslę, jungiančią jį su motina ir tėvu, jo širdis dar bijojo gyventi. O ta baimė ir yra visų liūdniausia, kas glūdi jauno žmogaus sieloje.
Artimiausi spektakliai
BALANDIS
Data/Laikas | Spektaklis | |
---|---|---|
26 (pn)/19:30 | Platonas. DIALOGAI | Pirkti bilietą |
27 (št)/19:00 | Christos Papadopoulos (Graikija) – LARSEN C (Atidarymas) (Naujasis Baltijos šokis 2024) | Pirkti bilietą |
27 (št)/19:30 | Martin Algus. SIEROS MAGNOLIJOS | Pirkti bilietą |
Lietuvos nacionalinis dramos teatras. Gedimino pr. 4, Vilnius LT-01103. Tel. Nr. +370 645 85348, el. paštas:
© Lietuvos nacionalinis dramos teatras. Visos teisės saugomos. Born in Idea
Gaila aktorių, jiems turėtų būti gėda dalyvauti tokiame visapusiškai prastame ir stebėtinai žemo lygio "kūrinyje".
Puikus Jūratės vaidmuo, puikiai pasirodė Aidas Matutis. Spektaklis dar "šviežias", ne viskas pavyko, kai kurios frazės neįtikino. Įdomus scenografijos ir visos pjesės interpretacijos spendimas.