Iwan Wyrypajew. GIRTI Premjera

  • Režisierius

    Iwan WYRYPAJEW

  • Trukmė

    2 val. (vienos dalies)

  • Salė

    Naujoji salė

  • Premjeros data

    2023 m. vasario 2 d.

  • N-16, spektaklyje naudojamos blyksinčios šviesos

Apie

Iš rusų kalbos išvertė Gintaras Grajauskas

Keturiolika personažų – nuo kino festivalio direktoriaus iki prostitutės, nuo bankininkų su žmonomis iki jaunų manekenių – per vieną naktį atsiduria absurdiškiausiose situacijose. Juos sieja ne tik tai, kad kiekvienas personažas yra girtas: vienas buvo bernvakaryje, kitas grįžta namo po banketo, o trečiasis bandė pamiršti rūpesčius gerdamas namuose su draugais. Girtumas ne tik paskatina atvirumą – vystosi netikėti pokalbiai apie tikrąją meilę ir norą gyventi be baimės, bet ir leidžia jiems susidurti su dieviškumo idėjos supratimu.

Pjesės autorius Iwanas Wyrypajewas eksperimentuoja teatrine kalba, pagrįsta visiškai nauja estetika: nors kalba apie žiaurią realybę, kuri mus supa, jis grąžina poeziją atgal į teatrą. Šis pastatymas įdomus tuo, kad I. Wyrypajewas pats pirmą kartą režisuos savo pjesę „Girti“. Kūrinys kreipiasi į Europos gyventojus, pastaruoju metu apimtus sumaišties ir depresijos, į tuos, kurie prarado arba baigia prarasti tikėjimą aukštesnėmis vertybėmis, gyvenimo prasme, kurie nuleido rankas kovoje su pasaulio netobulumu.

Iwanas Wyrypajewas (g. 1974) – aktorius, režisierius, dramaturgas, vienas inovatyviausių ir svarbiausių šiuolaikinės dramos kūrėjų Europoje. Gimęs Irkutske, šiuo metu gyvena Lenkijoje, turi Lenkijos pilietybę, dirba įvairiuose Europos teatruose. I. Wyrypajewo pjesės statomos visoje Europoje, taip pat ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Wyrypajewas yra pelnęs įvairių apdovanojimų už savo darbus teatre, o pastaruoju metu įsitvirtino ir šiuolaikiniame Europos kine. Jo pilnametražis filmas „Euforija“ 2006 m. pelnė Venecijos kino festivalio „Mažąjį auksinį liūtą“.

Datos

  • Balandis 06 (kt), 19:00 Išparduota Naujoji salė
  • Gegužė 11 (kt), 19:00 Išparduota Naujoji salė
  • Gegužė 12 (pn), 19:00 Išparduota Naujoji salė
  • Birželis 14 (tr), 19:00 Pirkti bilietą Naujoji salė
  • Birželis 15 (kt), 19:00 Pirkti bilietą Naujoji salė
  • Birželis 16 (pn), 19:00 Pirkti bilietą Naujoji salė

Rodyti daugiau

Kūrėjai

  • Režisierius — Iwan WYRYPAJEW
  • Scenografė — Anna MET
  • Kostiumų dailininkė — Katarzyna LEWIŃSKA
  • Kompozitorius — Jonas JURKŪNAS
  • Šviesos dailininkas — Dainius URBONIS
  • Kūrybinis režisieriaus asistentas — Aleksandr ŠPILEVOJ
  • Režisieriaus asistentas — Augustas GORNATKEVIČIUS
  • Kostiumų dailininkės asistentė — Karolina KLIMAVIČIŪTĖ
  • Vertėjas repeticijų metu — Andrius MERKEVIČIUS
  • Prodiuserė — Rugilė PUKŠTYTĖ

Vaidina

Recenzijos

Girti, bet ne rusai // Jūratė Visockaitė, www.literaturairmenas.lt, 2023 02 07

Girti, bet ne rusai

Jūratė Visockaitė, www.literaturairmenas.lt, 2023 02 07

Dabartinio spektaklio „Girti“ (vasario 2 d.) LNDT autorius, dramaturgas ir režisierius – Iwanas Wyrypajewas – prisipažįsta, kad jam „teatras yra aktorius, atliekantis tekstą“. Tad aktoriai turėtų dievinti Iwaną, nes galbūt gauna iš jo kompensaciją už ilgus režisūrinio teatro metus. Žiūrint „Girtus“ toks įspūdis man, kaip žiūrovei, nesusiformavo, pagalvojau, kaipgi bus su šiais 14-a jaunų ir vyresnių artistų gerokai po premjeros? Nebent kuo išradingiau lenktyniaujant piešti fiziologinį girto ir girtesnio elgesį yra kaifas, poilsis? Nebent tau siūloma komedija, kuri neturi pretenzijos parodyti daugiau nei šitaip atsipalaidavusio žmogaus išorę?

O ne, kūrinyje mėginama sujungti, surimuoti tai, kas žema ir aukšta! Iš scenos su pavydėtinai profesionalių aktorių atliekama girtųjų choreografija trykšta idėjų fontanas. Paprasti žmonės išgėrę nenumaldomai ieško gyvenimo prasmių ir Dievo šnabždesių.

Šitos ornamentinės rozetės į atskirų epizodų mozaiką protarpiais vis įsukamos, aktoriai (taip ir lauki – kada) staiga, padiskutavę apie mėsą, kurios kažkodėl nėra šiame vegetariniame restorane, palinksta į dievoiešką, respektabilios poros, tarsi atsirūgdamos nuo girtų pliurpalų, prisipažįsta, kad buvo neištikimos, o tada greitai vėl sentimentaliai ir patogiai susiglaudžia ant suoliuko (ne veltui pjesė prieš 10 metų buvo parašyta vokiečių scenai, ten dažnai ir tebevaidinama). Autorius stengiasi išplakti kuo daugiau emocijų – aktoriai grupelėmis, blyksint trumpų pertraukėlių šviesoms, išlekia į areną savo intermedijų atlikti (hm, čia įdomiai psichologiškai suveiktų užkulisinės slaptos kameros – atvirkščios scenai...).

Gražu ir linksma dvi valandas, iš girtųjų trupės išsirenki saviškius pirmūnus („Man labiausiai – Rytis Saladžius, Laurynas Jurgelis, Nelė Savičenko, o jums kurie?..“). Šie 14 personažų galėtų būti ir vokiečiai, ir lietuviai, bet tikrai ne rusai. „Rusiškos sielos“ platybės atsiskleidžia šio autoriaus kultiniame filme „Euforija“ (2006) ar, pavyzdžiui, tų pačių metų pjesėje vienam atlikėjui, moteriai, „Liepa“ (ištrauka neseniai spausdinta „Literatūroje ir mene“). Ten poezija auga ant itin grubios, ekstremalios prozos, ant žudomų, netgi valgomų gyvulių ir žmonių kūnų.

Taigi sueuropėjęs, Lenkijoje dešimtmetį gyvenantis rusų menininkas tampa elegantiškesnis ir galbūt progresyvesnis.

 


Jūratė Visockaitė – teatro ir kino kritikė.

Galerija

Rodyti daugiau

Komentarai

Komentarų nėra.
Kviečiame dalintis įspūdžiais apie spektaklį.